Ülj le mellém

Böszörményi Gyula: Ármány és kézfogó

Könyvajánló

2017. október 06. - farmosidora

"Vannak olyan pillanatok az életben, amikor képtelenség eldönteni, hogy a férfit, aki épp szemben áll velünk, megcsókolni vagy orrba verni volna-e jobb."

Szinte azonos időben értem a harmadik könyv végére, mint ahogy az író végzett a negyedik rész megírásával, befejezve a sorozatot. Az időzítés mondhatni tökéletes, mert ha pár hónapnál többet kellene várnom a következő részre, akkor finoman szólva is dühöngenék egy sort (jelzem így is, bár dühöngésem nőiesen visszafogott). covers_399171.jpg

Már az előző három könyv is bizonyította számomra, hogy nagyon egymásra találtunk az íróval. Stílusa olvasmányos, és nincs humor híján, ami nálam nagy bónusznak számít.

Ahogy a moly.hu-s könyvadatlap is mutatja, nem én vagyok egyedül ezen a véleményen:

  • 3. legjobb krimi könyv a molyok értékelése alapján
  • 4. legjobb romantikus könyv a molyok értékelése alapján
  • 8. legjobb kortárs könyv a molyok értékelése alapján

Amilyen kellemesen csordogáló volt a regény első fele, olyan pörgősre sikerült a második. Nem győztem kapkodni a fejem, hogy Mili hol kóricál már megint (általában fejjel megy a falnak vagy ajtóstul ront a házba  újra meg újra), Cili egyik pillanatban Emma, a másikban Gerlice, a harmadik meg már a jó ég tudja melyik személyisége veszi át a hatalmat, és úgy általában mindenki futkorászik, de a sorsát senki sem kerülheti el, Böszörményi úr tesz róla.

Nehéz erről a könyvről úgy írni, hogy ne bújjon elő belőlem az abszolút csitri rajongó, aki odáig van meg vissza az egész sorozatért, úgy, ahogy van. A századfordulós Pest, és Buda kavalkádja szinte lelép a lapokról, vagy inkább talán az olvasót rángatja be egy-egy kávéházba. A karakterek továbbra is nagyszerűek, néha úgy éreztem hogy a két lány már-már szánt szándékkal kergeti az őrületbe a bárónkat. Tegyük hozzá, hogy Richárd tökkelütött módon viselkedik, hiszen annyira titkosan nyomoz és védelmez, hogy önként hajtja a tiló alá a fejét beleüvöltve a világba: 

-Tessék engem kijátszani!

Szóval ejnye-bejnye báró úr!  

A mellékkarakterek még közelebb furakodtak a szívemhez, Márika egy meg nem értett zsenipalánta, Tarján Vili esetlenebb mint valaha, Erdős Reneé pedig úgy ahogy van egy hatalmas figura. 

Na és persze ejnye-bejnye Böszörményi uram! Hát szabad ilyet? Ahogy leraktam a könyvet (lecsaptam az asztalra, na) és vörösödött a fejem a beletoluló körülbelül kétszázharminchárom kérdéstől, szinte láttam magam előtt, ahogy mint valami gonosz istenség összedörzsöli a kezét, hogy asszongya':

-Háhh' most jól kitoltam velük! Nesze nektek kézfogó. 

Hát kikérem miden olvasó nevében magunknak, hogy  ilyet nem lehet csinálni! Így hagyni minket szenvedni? A debreceni író-olvasó találkozón elejtettek egy mondatot hogy a regény zárása milyen hú meg ha és úristen. Gondoltam engem már nem tud meglepni, főleg ahogy az utolsó oldalakat lapoztam. És de! És háborgok (természetesen nőiesen, mint ahogy a poszt elején írtam). És hápogok, hogy akkor most hova tovább? 

Összegzésül pedig:

Célom, hogy úgy káromkodjak, mint Isti, annyira szeressek, mint Márika, úgy főzzek, mint Terka néni, legyek hűséges mint Gáspár bácsi és Bogi, eszem legyen csavaros mint Richárdé és Milié együttvéve, s mindezt olyan stílusosan tegyem, ahogy Agáta mama is tenné.

Zárom soraimat, a következő könyvig sze'vusz világ!

 

Köszönöm, hogy olvastál!

Kapusi-Farmosi Dóra

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegypercre.blog.hu/api/trackback/id/tr2413245737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása