Ülj le mellém

Elfeledett olvasmányok

Top 5 szerda

2018. január 17. - farmosidora

Vannak olyan könyvek, amelyek mély nyomot hagynak az emberben, és időről időre elő is veszi újra. Aztán vannak olyan könyvek is, amelyek szintén mély nyomot hagynak bennünk, de képtelenek vagyunk újra elővenni őket, mert annyira fájdalmasak. És vannak azok a könyvek, amelyekre egyáltalán nem emlékszünk, pedig tudjuk, hogy abban az időben, amikor olvastuk őket valamilyen erős érzelmet váltottak ki belőlünk.

Az eheti TOP 5 szerda ezekre az olvasmányokra van kihegyezve, és ahogy böngésztem az olvasmánylistámat olykor csodálkozva néztem, hogy jéé, hát én ezt is olvastam? Leporolom most le ezeket a könyveket, lefújom a képzeletbeli borítójukról a port, és arra emlékezek, hogy miért szerettem, vagy utáltam őket abban az időben, amikor olvastam.

education-old-books-old-archive-book-library-436498.jpg

Legtöbbször nem csak arra emlékszem, hogy olvastam egy könyvet, de azt is meg tudom mondani, hogy mikor vettem, és hogy éreztem magam az olvasása közben. Ám előfordul, hogy bár ezek az érzések megvannak, de gőzöm sincs, hogy miről szólt maga a történet. Igyekeztem kiválasztani azt az öt könyvet, amelyekre ez leginkább igaz. 

covers_59394.jpg

Fehér Klára: Oxygénia

Olvasás ideje: 2015. január 5., 19:152015. január 10., 17:27

Egy sci-fi kedvelő barátom ajánlotta, és örömmel vetettem bele magam az olvasásba. Ekkor ismerkedtem a műfajjal, talán ekkoriban olvastam a legtöbbet is belőle. Külön boldog voltam, hogy egy magyar írónő könyvét forgathatom, mivel túl sok lehetőség nincs hasonlóra, vagy csak én nem vagyok megfelelően tájékozott a témában. Nagyon élveztem, és csak úgy faltam a lapokat. Ha sokat agyalnék rajta, biztos vagyok benne, hogy fel tudnám idézni a cselekményt, így kapásból viszont csak arra emlékszem, hogy egy disztopikus világban játszódik, mely szűkében van az oxigén készleteknek, és az embereket kemény munkára kényszerítik, hogy minél több tiszta levegőt tudjanak termelni. Vagy valami hasonló, felelősséget nem vállalok. Azóta beszereztem egy másik könyvet is az írónőtől, ami türelmesen várja a polcon, hogy egyszer kézbe vegyem. 

 

covers_70167.jpgErnest Hemingway: Búcsú a fegyverektől

Olvasás ideje: 2010

Szenvedtem. Erre az egy érzésre határozottan emlékszem, mert úgy szenvedtem, mint a kutya ezzel a könyvvel. De akkoriban még nem voltam hajlandó félbehagyni semmit, és egyébként is egy klasszikusról van szó, így hát megmakacsoltam magam. Vártam, hogy majd jó lesz. Nem lett. Lehet, hogy érzéketlen vagyok, vagy egyszerűen nem tudom értékelni megfelelőképpen Hemingway munkásságát, de ezzel az egy könyvvel elvette a kísérletező kedvem, és azóta sem olvastam tőle semmit, ami lehet hogy hatalmas hiba. Nem tudom, de egyelőre kedvem sincs kideríteni, pedig amint látszik, nyolc éve olvastam ezt a könyvet. Ja és igen, az agyam azóta sikeresen törölte a teljes cselekményt, egy betűre sem tudok visszaemlékezni tisztességesen.

 

covers_98-horz.jpg Lois Lowry: Az emlékek őre sorozat

Olvasási idő: 2014. szeptember 26., 20:39 → 2014. október 4., 13:01

Talán ez volt az első igazi sorozat darám. Gyorsan a végére értem, és imádtam a sorozatot. Utána rengeteget beszélgettem is barátnőmmel róla, de mára mindebből nem maradt semmi. Egyszerűen elszálltak a gondolatok, és csak arra emlékszem, hogy volt egy srác főszereplő, valamint hogy a könyvek nem mindig kapcsolódtak egymáshoz szorosan, vagy legalább is nem tűnt fel első ránézésre.

A sorozat részei:

Minette Walters: Testszobrász

Olvasás ideje: hajdanában-danában

Ez volt a második olyan könyv, amit a könyvszerelem hajnalán olvastam. Az első Leslie L Lawrence: A keselyűk gyászzenéje volt. Izgatottan vettem kézbe, mert ez már nem gyerek könyv volt, hanem kőkemény krimi (legalább is annak éreztem), és ráadásul kaptam egy saját példányt nővéremtől. Szóval nagy volt az öröm. Még mindig a polcomon van, és tudom, hogy egy pszichopata gyilkosról szólt, de ennyi. Nagyon szerettem, és emlékszem, hogy fenemód büszke is voltam magamra, amiért végigolvastam.

 

covers_174460.jpgE. L. James: A szürke ötven árnyalata

 Olvasás ideje: 2013. május 31., 15:342013. június 25., 14:24

Mint ahogy az olvasás időtartamából is leszűrhető, túlzottan nem élveztem a dolgot. De nem akartam úgy véleményt nyilvánítani róla, hogy csak hallomásból ismerem, és igazán nem tudom, hogy miről beszélek. Ha őszinte akarok lenni, az olvasás után sem tudtam száz százalékosan, hogy mit is akart közölni az írónő. Tudom, hogy fanfictionként indult, talán mindannyian jobban jártunk volna, ha meg is marad annak, ami, ám azóta akkora brand épült köré filmekkel, meg még vagy kétszáz gyötrelmes könyvvel, hogy enyhe túlzásnak érzem. Mintha időközben minden nőről kiderült volna, hogy imádja, ha jóképű szadisták tiporják sárba az önbecsülésüket, irányítják minden lépésüket, és szadizzák őket úgy, ahogy uruk parancsolójuknak jól esik. A könyv nagy részét szerencsére sikerült elfelejteni, a maradékra pedig egyszerűen csak nem akarok emlékezni.

 

Következő heti téma: Könyvek, amiket nem kedveltem, de szeretek beszélgetni róluk

További résztvevők:

@FairyDust @Gothic01 @Gorkie @Judy22 @reta09 @Arwen5 @CsakSimánDorka @Helie @Vicky3 @Meeraval_Marnath @Wandamaci @GCKs_Book_Review_Blog @Dora_Elizabeth @Kukuucs @fruzsi829 @joopsy @luthienlovemagic @Bea_Drizner @Neelah @Dóri_42 @bibliofilblog_heni @K_A_Hikari @Liliane

 

Köszönöm, hogy olvastál!

Kapusi-Farmosi Dóra

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegypercre.blog.hu/api/trackback/id/tr3813576787

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amik kihozzák belőlem a szószátyárt 2018.01.24. 19:35:50

Az eheti TOP5 szerda témáján sokat gondolkoztam, ugyanis olyan könyvekkel kellett volna érkezni, amik nem tetszettek, de szeretünk róluk beszélni. Az az egy problémám van a dologgal, hogy összesen egyetlen ilyen könyvet találtam az olvasmánylistámon,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása