Ülj le mellém

Te csak fizess

TOP 5 szerda

2018. április 14. - farmosidora

Relatíve kevés olyan író van, akinek gondolkodás, és bárminemű utánajárás nélkül hajlandó vagyok megvásárolni a könyvét, így ha műfajilag is korlátoznám magam csupán a sci-fi és fantasy szerzőkre, valószínűleg csúfos kudarcot vallana a cikk, és már el is köszönhetnék. Ezzel azt akarom mondani, hogy tudatos vásárlónak tartom magam, de van pár író, akinek ha meglátom a könyvét, akkor nem kell elgondolkoznom azon, hogy vajon jó-e, és megéri-e kiadnom rá ennyi-annyi pénzt.

kepkivagas.JPG

Kezdeném azokkal, akik a megadott zsánerben alkotnak, Első versenyzőként kapásból itt is van Isaac Asimov, aki teljesen mindegy, hogy krimit vagy sci-fit ír, a polcomon a helye. Mivel roppant termékeny íróról beszélünk, így nem kell attól tartanom, hogy egyszer csak elfogynak a megvásárolható könyvek. Már-már profetikus írásaival, robottörténeteivel egy életre belopta magát a szívembe.

Bármely könyv, amit megéri betiltani, azt megéri elolvasni is.

any-book-worth-banning-is-a-book-worth-reading-fb.jpg

 (a kép forrása: https://www.birthdaywishes.expert/words-of-a-visionary-isaac-asimov-quotes/)

 

A második, aki még belefér a korlátozásba nem más, mint Zsoldos Péter. Munkássága hatalmas felfedezés volt számomra, és azóta is nagy szerelmem a Gregor Man-trilógia. Épp a tegnapi nap igazolódott, hogy képtelen vagyok ellenállni neki, ugyanis a kedvenc antikváriumomban rábukkantam a Távoli tűz első kiadására, amelyből már van otthon egy példány, de hát ez első kiadás!!! Enyhén nézhettek rám furán az eladók, ahogy újra meg újra levettem és visszaraktam a polcra. Már fizettem, amikor visszanyúltam érte, és megkértem, hogy legyenek már kedvesek mégiscsak beütni ezt is, mert képtelen vagyok ott hagyni. 

Néha egyetlen ember is képes arra, hogy megindítsa a történelem szekerét, de ha azután elébe áll, biztosra veheti, hogy szétmorzsolják a kerekek.

- Zsoldos Péter: Távoli tűz -

zsoldos_peter.jpg

(A kép forrása: http://galaktika.hu/ma-lenne-85-eves-zsoldos-peter/)

 

Stephen King könyveiről azt szoktam mondogatni, hogy amikor nem olyan jók, még akkor is nagyon jók. Sokszor elszáll az agya a könyv végére, és olyan befejezéseket kapok, hogy igen magasra fut a szemöldököm, de mégis még többet akarok tőle olvasni. Stílusa magával ragadó, történetei kreatívak, borzongatóak, és úgy érzem, hogy sosem lesz elég King könyv a polcon, pedig már van belőle jócskán. 

A szörnyek valóságosak, mint ahogy a szellemek is. Bennünk élnek, és néha ők nyernek.

quote-monsters-are-real-and-ghosts-are-real-too-they-live-inside-us-and-sometimes-they-win-stephen-king-288754.jpg

(A kép forrása: https://izquotes.com/quote/288754)

 

Agatha Christie tökéletes példakép, kevesen mondhatják el, hogy ilyen befolyással bírtak a krimi műfajának világára mint ő. Művei reneszánszukat élik, adaptációk sora követi egymást, még ha a minőség olykor hagy is kívánnivalót maga után. Nem hiszem, hogy tudnék mondani, akár egy olyan könyvet is tőle, amelyet ne élveztem volna. Rövidségük miatt, tökéletes kikapcsolódást nyújtanak egy rohanással töltött hét után...előtt...közben.

Az igazság, legyen bár csúnya, mindig érdekes és csodálatos az azt keresőknek.

agatha-christie-quotes-2.jpg

 (A kép forrása: http://www.adit.art.pl/autorzy/christie-agatha)

 

Szabó Magdát nem is olyan régen fedeztem fel magamnak, de milyen jól tettem, hogy végre eljutottam hozzá. Volt egy-két alkalom, amikor moly-on rá akartam keresni, hogy érdemes-e épp azt a példányt megvenni amit a kezemben tartok, de mikor megláttam, hogy szinte minden könyvét 80% felett értékelték úgy gondoltam teljesen felesleges válogatni, hadd jöjjön mind, ami csak jönni akar. Így szépen gyűlnek a polcon.

Nem hal meg olyan könnyen az ember, ezt tanulja meg, csak majdnem, aztán később olyan okos lesz attól, amit kiállott, hogy azt kívánja, bár még egyszer buta lehetne, tök buta.

-Szabó Madga: Az ajtó -

 szabo-magda.jpg

(A kép forrása: https://librarius.hu/2017/10/25/vezuv-mellett-megemlekeznek-szabo-magda-szuletesenek-100-evfordulojarol/)

 

Köszönöm, hogy olvastál!

Kapusi-Farmosi Dóra

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegypercre.blog.hu/api/trackback/id/tr313818664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása