Ülj le mellém

Felelj, ha mersz

Book tag

2017. augusztus 31. - farmosidora

tag-time.jpg

1. Melyik könyv van a polcomon legrégebb óta? 

Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg  amit még egészen kicsi koromban csentem el nővéremtől.

2. Mit olvasol jelenleg, mi volt az utolsó és mi fog következni? 

Jelenleg Böszörményi Gyulától olvasom a Rudnay gyilkosságok című könyvet, amibe nagy reményekkel vágtam bele, hiszen a 1. legjobb krimi, és az 1. legjobb kortárs könyv a molyok értékelése alapján. Az utolsó könyv amit elolvastam Lionel Shriver: Beszélnünk kell Kevinről. Nagyon mélyen érintett ez a történet, épp ezért nehéz olvasás volt. Félúton félbehagytam, majd hosszú hónapok elteltével, megacélozott lélekkel fogtam bele újra. A következő könyv, ami tervben van Jussi Adler-Olsen: Fácángyilkosok. Életembe betoppant a skandináv országok iránti érdeklődés, így alig várom, hogy kézbe vegyem ezt a könyvet, amely sorozat első része is nagyon tetszett.

 

3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de én utálom? 

J. D. Salinger: Zabhegyező Sajnálom. Tényleg próbáltam szeretni, de vagy rossz életszakaszban vettem kézbe, vagy egyszerűen csak nem tudok azonosulni a főhőssel. Szenvedtem minden oldalon.

4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatok magamnak, hogy elolvasom, de valószínű nem fogom?

Lev Tolsztoj: Háború és béke. Nagyon szeretném hinni, hogy egyszer el fogom olvasni, de egyelőre nem sok esélyt látok rá. Szeretem az orosz irodalmat, a gondolkodásmódjukat, de ez egy borzasztóan hosszú regény, és annyi más van a listámon, hogy mindig csak hátrébb kerül.

5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas koromra is megőrzök?

Szeretném azt hinni, hogy mindet ami jelenleg a birtokomban van, és mindet, amit a jövőben fogok vásárolni még.

6. El szoktam olvasni a könyv utolsó oldalát előbb vagy kivárom a könyv végét?

Soha nem olvasom el az utolsó oldalt. Bele sem kukkantok. Még az oldalszámot is roppantul óvatosan nézem meg, mert nem szeretném el megpillantott szóval elrontani az élményt, amit a végigolvasás nyújt.

7. Köszönetnyilvánítás: papír- és tintapazarlás vagy érdekesség?

Írótól függ. Aki neveket sorol csak fel, azt nem, de aki visz bele egy kis színt, vagy kreatívan oldja ezt meg, őket megtisztelem azzal, hogy a köszönetnyilvánítást is elolvasom.

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?

Egyikkel sem. Inkább olvasok róluk. Ritkán olvasok nagyon vidám könyveket, így általában a karakterekkel történnek olyan dolgok, amiket inkább kihagynék az életemből, elég mozgalmas anélkül is.

9. Van olyan könyv, ami különlegesre emlékeztet az életemben? (Hely, idő, személy?)

Igen, Gárdonyi Géza: A láthatatlan ember. Édesanyám ajánlotta, és az ő példányát olvasom minden évben újra, mert rá emlékeztet.

10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!

Stephen King: A ragyogás Az egyik albérletben a szemétledobóból szedtem össze (persze csak miután a szomszéd áldását adta rá.)

11. Adtál-e már valaha könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?

Kimondottan egyedi okból még nem.

12. Melyik könyv volt velem a legtöbb helyen?

Hmmm nehéz kérdés. Talán J. R. R. Tolkien: A hobbit vagy Gárdonyi Géza: A láthatatlan ember.

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettem, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?

Jókai Mór: Az arany ember Amikor kötelező volt képtelen voltam elolvasni, körülbelül harminc oldal után feladtam, de megfogadtam magamnak, hogy egyszer mindenképp a végére járok a regénynek. Továbbra sem tartom kiemelkedően jó könyvnek (talán, mert a főszereplőt kifejezetten ellenszenvesnek találom), de sokkal jobb élmény volt, mint középiskolában.

14. Használt vagy új könyv?

Is-is. Szeretek használt könyveket venni, mert úgy érzem hogy szerető otthon adok nekik, de azért olykor jól esik új könyveket látni a polcomon.

15. Olvastam-e valaha Dan Brown könyvet?

Egy könyv híján mindet olvastam tőle. Ennyi regénye után kissé sablonossá válnak a történetek, de nem tudom nem olvasni a soron következőt.

16. Megtörtént már velem, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv maga?

C. S. Lewis: Narnia krónikái. Képtelen voltam egy könyvnél többet elolvasni belőle, nagyon nem feküdt a stílusa, pedig szeretem a fantasyt. A film viszont nagyon tetszett a képi világával, a történettel, valamiért az jobban megfogott, mint a regény. De egyébként kimondottan ritka, hogy a film tetszik és a könyv nem.

17. Volt már olyan, hogy megéheztem olvasás közben? (szakácskönyv is számít)

Körülbelül mindig, ha kajáról tesznek említést. A leginkább emlékezetes a Julie Powell: Julie & Julia és (tudom, hogy fura, de) George R.R. Martin tűz és jég dala sorozat közben, bármikor, amikor esznek (jó kivéve amikor Daenerys beavatási kajálása van, mert az fujj).

18. Ki az a személy, akinek a könyvajánlásait mindig megfogadom? 

Olyan, akiét mindig megfogadom nincs. Általában ha ajánlást kapok, akkor felténfergek a moly.hu-ra, és átböngészek jó pár értékelést az adott könyvről, majd ez alapján döntök, hogy érdemes-e belefognom.

19. Van olyan könyv a komfortzónámon, kedvenc műfajomon kívül, amit végül imádtam?

Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten Tartottam tőle, de végül nagyon tetszett. Igazi guilty pleasure. Épp ezért falom a második részt jelenleg. Illetve nem rajongok a romantikus könyvekért, viszont Jane Austen: Büszkeség és balítélet című regényét bármennyiszer végig tudnám olvasni.

 

Köszönöm, hogy olvastál!

Kapusi-Farmosi Dóra

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegypercre.blog.hu/api/trackback/id/tr4113245763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása