Ülj le mellém

Könyvek, amelyek átcsúsztak 2018-ra

2018. január 10. - farmosidora

Mindig akadnak olyan könyvek, amiket nagyon szeretnék elolvasni, de közbeszól valami, és így folyamatosan toszigálom őket magam előtt. Előző évben sem volt ez másként, így igazából jóval több könyvet is össze tudtam volna gyűjteni ebbe a bejegyzésbe. Sok esetben a soron következő olvasnivalóm kiválasztása előtt összetapogatok négy-öt-hat könyvet is, mire meglelem az igazit. Az alábbi listán azokat a könyveket sorakoztatom fel, amelyekre nagyon vágytam az elmúlt évben, de azóta sem sikerült a végükre járni.2017-jumping-happy-new-year-2018-new-year-design-2711676.jpg

Remek halogató vagyok, bár ezt sokkal jobban szeretem úgy mondani, hogy az érzelmeim vezérelnek. Nincs ez másként a könyvválasztásnál sem. Hiába tervezem, hogy elolvasok valamit, ha aznap reggel a piros csíkos zokni van rajtam, és teljesen máshoz lesz hangulatom. Szóval lehet itt tervezgetni, csak éppen általában nem jön össze. A soron következő könyveknél pedig nem jött össze.

covers_262656.jpg5. Gárdonyi Géza: Ábel és Eszter

Megszerzés ideje: 2017. október 21.
Százalékos értékelés a moly-on: 89%

Relatíve friss szerzemény, újdonsült Gárdonyi mániámat igyekeztem kielégíteni a vásárlással, ám épp ebben az időben olvastam tőle újra a Láthatatlan embert, és a Hosszúhajú veszedelem című novelláskötete is folyamatban van, így kénytelen voltam polcon hagyni, mivel nem szeretek huzamosan ugyanattól az írótól olvasni, de idén biztosan nem kegyelmezek neki.

 

covers_65659.jpg4. Stephen King: A holtsáv

Megszerzés ideje: 2017. június 11.
Százalékos értékelés moly-on:87%

Még valamikor tíz évvel ezelőtt láttam pár részt a regényből készült tévésorozatból, és amikor megtudtam, hogy ennek egy King könyv az alapja, rögtön el is döntöttem, hogy el fogom olvasni. Az idő telt, és szépen kiesett a fejemből a regény, ám tavaly nyáron belefutottam egy régiségvásár alkalmával, és azonnal le is csaptam rá. Azóta sem voltam igazán King-es hangulatban (igen, ez egy létező dolog), de mihelyt elkap a vágy egy jó kis thriller iránt, már tudom, hogy melyik polcra nyúljak majd.

  

covers_401173.jpg3. Andrzej Sapkowski: A megvetés ideje

Megszerzés ideje: a múlt homályába vész
Százalékos értékelés moly-on: 91%

A Witcher (Vaják) sorozattal valahogy úgy vagyok, hogy belekezdeni egy újabb könyvbe mindig nagyon nehéz, viszont, amikor már olvasom, akkor mindig élvezem. Geralt kalandjai magával ragadóak, és a harmadik kötetet regénybe öntött formája miatt eddigi kedvencem, így biztos vagyok benne, hogy nem lesz ez másként a negyedik résszel sem, ám még pihenek előtte egy kicsit.

 

covers_319786.jpg2. Isaac Asimov: Az űr áramlatai 

Megszerzés ideje: 2017. szeptember 10.
Százalékos értékelés moly-on: 83%

Asimov minden kétséget kizáróan a kedvenc külföldi sci-fi regényíróm (Novellás Ray Bradbury, magyar Zsoldos Péter), így megfogadtam, hogy végigolvasom a Robot-Birodalom-Alapítvány sorozatát, ami nem kis vállalkozás. A robotos történetei annyira magasra tették a lécet, hogy a birodalmi történetek nem tudnak felérni hozzájuk, de át kell verekednem magam rajtuk ahhoz, hogy eljussak az Alapítvány sorozathoz, amiről már tudom, hogy zseniális lesz. 

 

covers_194.jpg1. Michael Ende: A Végtelen Történet

Megszerzés ideje: 2017. szeptember 10.
Százalékos értékelés moly-on: 91%

Ez a könyv a legnagyobb tartozásom, hiszen már egészen gyermekkorom óta vágyom arra, hogy egyszer a kezembe foghassam, és elolvashassam. Talán épp ezért nem kezdtem még bele, mert várok még valamire. Már átforgattam, megnézegettem, megszeretgettem, és most keresem a megfelelő időpontot, amikor megszólít, és kér, hogy emeljem le végre a polcról, én pedig elmerülök Fantáziában.

 

 

 

Köszönöm, hogy olvastál!

Kapusi-Farmosi Dóra

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegypercre.blog.hu/api/trackback/id/tr1813562727

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amik kihozzák belőlem a szószátyárt 2018.01.24. 19:35:50

Az eheti TOP5 szerda témáján sokat gondolkoztam, ugyanis olyan könyvekkel kellett volna érkezni, amik nem tetszettek, de szeretünk róluk beszélni. Az az egy problémám van a dologgal, hogy összesen egyetlen ilyen könyvet találtam az olvasmánylistámon,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása