Ülj le mellém

Ha feltekintünk a könyvekből

Top 5 szerda

2018. március 22. - farmosidora

kepkivagas.JPG

Végre egy olyan téma, amit nem kell átvariálni, hanem gond nélkül hozható. Ez pedig nem más, mint a kedvenc sci-fi, fantasy történetek, amelyek nem könyv formában lopták be magukat a szívünkbe. Először kicsit döcögősen indult a dolog, vertem a fenekem a kanapéhoz, hogy ebből tuti nem tudok összeszedni ötöt, de miután abbahagytam a hisztit és újra elolvastam, a műfaji megkötést, ráébredtem, hogy annyi kedvenc sci-fis sorozatom van, hogy szinte képtelenség közülük csak ötöt kiemelni. Végül csak leszűkítettem a listát, jöjjenek a kedvencek!

The 100, azaz A visszatérők

Előző évben találtam rá erre a sorozatra, és nagyon hamar le is daráltam. Majd száz évvel egy minden elpusztító háború után, a Bárka nevű űrállomáson úgy döntenek, hogy 100 problémás fiatalt visszaküldenek a halottnak vélt bolygónkra, mint kísérleti nyulakat, hogy újra lakható-e a Föld. Ám nem számolnak azzal, hogy nem ők az egyedüliek akik a felszínt tapodják. A kérdés már csak az, hogy képesek-e felnőni a feladathoz, félretenni az egymással szembeni sérelmeiket, és összedolgozva kikászálódni az egymást követő katasztrófákból. Rengetek karakterrel dolgozik, tele szerethető, és gyűlölhető figurákkal, csoportokkal. Izgalmas, és nagyon pörgős. Nem mellesleg áprilisban érkezik az ötödik évad!

 

Westworld

Mindig vonzottak a robotos, androidos történetek (Asimov munkásságól is ezek a kedvenceim), így nem is volt kérdés, hogy ezt a sorozatot nekem találták ki. Sir Anthony Hopkins zseniális, de a többi karakter is nagyon el van találva, a sztoriról viszont nem szívesen árulnék el semmit, Talán már így is túl sokat mondtam, szóval  tessék leülni és megnézni. Még az intro is annyira remek, hogy hiába hosszú, minden rész elején végignéztem.

 

Vissza a jövőbe

Van, aki még nem ismeri ezt a trilógiát? Gyerekkorom és felnőttkorom kedvencei. Az egyik olyan film, amiből ha valahol meglátok egy-két jelenetet, akkor muszáj vagyok végignézni. Körülbelül innen eredeztetem a sci-fi iránti szeretetemet. No de ki ne vágyna egy légdeszkára? Vagy önbefűzős cipőre? Vagy, hogy megnézze, milyen volt élet a múltban, a távoli jövőben, a vadnyugaton? Imádtam Marty és az őrült Doki párosát. Bárcsak beülhetnék egyszer egy Delorean-ba, természetesen a két jómadárral, és a kutyival együtt.

 

Futurama

A kedvenc animációs sorozatom, ahol az esetlen főhős véletlenül 1000 évre lefagyasztja magát, majd a jövőben ébred, ahol egy futárcégnél helyezkedik el. 20 perces, könnyed részei tökéletesek kajálós sorozatnak (igen, ez egy létező fogalom). Űrlények, őrült tudomány, minden, ami csak szem szájnak ingere. Ugyanakkor mégis annyira emberi, könnyű beleélni magunkat a szereplők helyzetébe, egyikőjük sem tökéletes, épp ezért lesz imádnivaló ez a defektes bagázs.

 

Doctor who, azaz Ki vagy doki?

Utolsóként a sorban az örök szerelem, a Ki vagy doki? Ez a sorozat már több mint 50 éve fut, ami rögtön felveti a kérdést, hogy mi a helyzet a szereplőkkel? Nem csak azért különleges ez a széria, mert amellett, hogy sci-fi rendkívül humoros, és sokszínű, de azért is, mert a főszereplő, a Doktor (nem értem miért fordították Dokinak, soha, senki nem hívta még így) egy időlord, aki térben és időben utazik, valamint képes a regenerálódásra, de minden ilyen alkalom után új testben tér magához. Pikk pakk megoldották a szereplők kiöregedésének problémáját. Eljutunk különféle idegen bolygókra, a világ végének pillanatára, de láthatjuk például Hitlert, Agatha Christie-t, sőt Van Gogh-ot is egy-egy részben, a lista pedig jó hosszú. A következő évad pedig kimondottan újszerűnek ígérkezik, hiszen az egyenjogúság jegyében, ötven év után, egy női doktor lesz a főszereplő. Sokan szkeptikusak ezzel kapcsolatban, bár a közönség jó része ugyanígy áll hozzá, minden új doktorhoz. Én mindenesetre adok neki egy esélyt. Itt kivételesen nem egy előzetest linkelek, hanem az egyik kedvenc videómat velük, amiből látható, mennyire jófej az egész stáb!

 

Köszönöm, hogy olvastál!

Kapusi-Farmosi Dóra

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegypercre.blog.hu/api/trackback/id/tr5713765026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása