Ülj le mellém

Újult erővel az új évben

2020. február 29. - farmosidora

Minden januárban átgondolom, mi mindennel szeretném tölteni az előttem álló évet. Idén is megtörtént, de a cikk már február végére csúszott, így most írom tele az idei üres papírt megtöltve jobbnál jobb tervekkel. 

Az a bizonyos papír jelen esetben virtuális, de a tervek valósak, van belőle bőven, azt hiszem még jövőre is elegendő. Teljesen nyilvánvaló, hogy soha nem fogom utolérni magam, annyi mindent szeretnék egyszerre. Az újévi book tag pontjait vettem számba, ez alapján lássuk, milyen célokat tűztem ki magamnak 2020-ra.

woman-792162_1920.jpg

Egy író, akitől szeretnél olvasni idén, de eddig még semmit nem olvastál tőle:

Van egy (millió) hatalmas lemaradásom, amit idén szeretnék pótolni, mert már évek óta csak halogatom. Az egyik kedvenc műfajom a krimi, és még nem olvastam Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés című alkotását, ami egyik kiemelkedő fundamentuma a zsánernek. Pedig itt van a polcon, azt sem hozhatom fel kifogásnak, hogy nincs meg, csak le kellene emelni. A gond az, hogy az asztalomon is stócban állnak a könyvek, amelyek olvasásra várnak. Talán egyszerűen csak a tetejükre kellene tennem. Igen, ez talán működne!

 

Egy könyv, amit mindenképpen szeretnél elolvasni

Hatalmas büszkeséggel jelentem be, hogy már bele is fogtam Edward Rutherfurd nagyívű történelmi regényébe, a PárizsbaA százhuszadik oldalon járok, amely már elegendő, hogy megszokjam a stílusát, de még elég kevés, hogy látszódjon a haladás, amit a hétszáznegyvenkét oldalból sikerült elérni. Nagy reményekkel vetem magam a lapok közé, ha a végeztével pozitív lesz a verdikt, akkor egy újabb remek sorozat olvasása veheti kezdetét, megnyitja előttem kapuit: New York, London, Ruszka, Dublin, Az Erdő, és Írország.

 

Egy klasszikus, amit szeretnél elolvasni:

Feltett szándékom tovább folytatni Gárdonyi Géza életművének olvasását, a soron következő tervem pedig Az a hatalmas harmadikNovember 5-én Gárdonyi emléknap lesz Egerben, mely esemény ingyenesen látogatható, a szállást már le is foglaltuk, alig várom, hogy menjünk. Addigra szeretnék még többet tanulni az életéről is, ehhez már be vannak tárazva a kötetek is, számszerűen még négy, remélem, hogy átfogó képet kapok majd arról, ki is volt az egri remete, aki a valóságban nagyon is szerette a társaságot.

  

Egy könyv, amit szeretnél újraolvasni:

Csak, hogy ne legyen olyan egyszerű a dolog, nem egy könyvet, hanem egy sorozatot szeretnék újraolvasni: a Harry Potter szériát. Januárban el is kezdtem az első részt, lecsúszott már a második és harmadik kötet is, szóval jöhet a negyedik. Nagyon érdekes, ahogy az emberek pofákat vágnak, amikor meglátják mit olvasok. Akár a munkában, akár a buszon ülve, mintha valamiféle bűnt követnék el; felnőtt fejjel ifjúsági, sőt mi több! Ha az első néhány részt vesszük, gyermekirodalmat olvasok pofátlan módon nyilvános helyen. Ez annyira bánt, hogy  hamarosan érkezek egy bejegyzéssel is.

 

Egy könyv, ami ezer éve várólistás és idén el akarod olvasni végre:

A várólistám dugig van. Jóformán nem is adok neki hitelt, mert nagyon impulzív olvasó vagyok. Simán előfordul, hogy egy könyv nagyon felkelti az érdeklődésemet, és fogadkozok, hogy mindenképp elolvasom, aztán eltelik fél év vagy egy év, és már egyáltalán nem is értem, mi fogott meg benne annyira. Ezért bizonyos időközönként mészárlást tartok ezen a bizonyos listán. Márai Sándor: Az ​igazi / Judit …és az utóhang azonban makacsul tartja magát; tudom, miért került fel, tudom, hogy el akarom olvasni, valamiért mégis halogatom évek óta. Az idei év más lesz, cserkészbecsszó.

 

Egy jó vastag könyv, amit beterveztél:

Írhattam volna ide is Edward Rutherfurdot, de nem akartam csalni, ezért a millió vastag könyvből, amit szeretnék olvasni egy másikat választottam, méghozzá egy fantasztikus science fiction sorozat záróakkordját, Cixin Liu: A halál végét. Nagyon sokat várok ettől a résztől, az első kettő kiemelkedően jó volt, azt gondolom, a mai tudományos fantasztikum egyik zsenije Cixin Liu. Bízom benne, hogy az utolsó rész olvasása után még mindig ezt fogom gondolni.

 

open-book-1428428_1920.jpg

 

Írók, akiktől már olvastál és idén is szeretnél:

Próbáltam rövidre fogni, amint látszik nem sikerült. A lista bőséges, de úgy vagyok vele, hogy legalább van kikből válogatni:

  • Cixin Liu: ahogy fentebb is írtam, nagyon szeretném befejezni a A háromtest-trilógiát.
  • Gárdonyi Géza: vannak terveim vele kapcsolatban. Szeretném minél jobban megismerni a munkásságát, az életét. Lehetőségeimhez mérten némi kutatómunkát is jó lenne végezni, aztán meglátjuk mire futja az időmből és energiámból.
  • Isaac Asimov: a science fiction nagymesterétől minden évben szeretnék olvasni, csak nem mindig jön össze.
  • Jo Nesbo: van olyan szerencsénk, hogy az idei Könyvfesztiválon tiszteletét teszi, és még csak egy könyvet olvastam tőle. Nagyon, de nagyon illene pótolni.
  • John Steinbeck: egyszerűen imádom az Édentől keletre regényét. Azonban épp emiatt nehéz tőle mást is kézbevenni, mert eddig még egyik története sem ugrotta meg a saját maga által állított lécet.
  • Ken Follett: szeretném újraolvasni A katedrálist, és folytatni a második, harmadik résszel az olvasást. A Kingsbridge-trilógia első részét még gimi harmadikban olvastam, a folytatásokat pedig még soha.
  • Márai Sándor: már említettem a tartozásom, azt szeretném pótolni.
  • Maurice Druon: Az elátkozott királyok három részét olvastam 2019-ben, szeretném idén befejezni a sorozatot, amely csodás rálátást enged Franciaország történelmére.
  • Moskát Anita: azt hiszem, egy kicsit szerelmes vagyok az Írha és bőr-be, ezért feltétlenül meg kell ismernem az írónő további regényeit is.
  • Murakami Haruki: szeretem a különleges alkotókat, Murakami pedig minden kétséget kizáróan különleges.
  • Péterfy-Novák Éva: a múlt évben ismerkedtem meg Éva munkásságával, eddig két kötetet olvastam (az Egyasszonyról írt ajánlómat IDE kattintva olvashatjátok), már csak a A rózsaszín ruha van hátra.
  • Stephen King: igyekszem minden évben olvasni a tetemes mennyiségű életműből, A holtsávot már 2019-ben is el akartam olvasni, de átcsúszott 2020-ra.
  • Szabó Magda: idén lesz 13 éve, hogy Debrecenben élek, és fontosnak tartom megismerni a helyi írók alkotásait. Szabó Magdát nagyon szeretem, de nem egyszerű őt olvasnom, mert mindig ott sebez meg, ahol a leginkább fáj. 
  • Tomcsik Nóra: szeretem a témákat, amikhez nyúl. Egyre jobban, egyre bátrabban, egyre szadistábban. Még van pótolnivalóm, azt hiszem, hogy csak egy könyv, no de akkor is.
  • V. E. Schwab: magyarul megjelent regényei közül egyedül Az Archívum duológiát nem olvastam még, bár itt van a polcon. Talán 2020-ban kerül rájuk is idő.
  • Vivien Holloway: nem valószínű, hogy pont én vagyok a célközönség, ifjúsági regényei azonban beszippantottak, kellemes elfoglaltságok egy délutáni nagy bögre tejeskávé mellé. Sajnos idén zárul a Winie Langton  sorozat, alig várom, hogy kézbe vehessem az utolsó részt, amely a Mint az óramű címet kapta keresztségben.
  • Zsoldos Péter: műveivel évek óta spórolok, de már nem igazán van hova sajnos. Csupán egy könyvét nem olvastam,  A holtak nem vetnek árnyékot.

 

Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni idén:

Az a gyalázatos helyzet áll fent, hogy egy könyvet kaptam, amit már el is olvastam. Ez Cixin Liu: A háromtest-probléma tudományos fantasztikuma volt. Összességében nagyon szerettem, igazi hard sci-fi, nem mindig egyszerű olvasmány, de érdemes volt átrágni magam a tudományosabb, számomra szárazabb részeken is. Ebben a zsánerben leginkább a társadalmi sci-fiket részesítem előnyben, Cixin Liu könyve azonban minden volt, amire vágyok egy izgalmas könyvvel kapcsolatban.

 

Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2020-ban fogsz:

Ken Follett: Kingsbridge-trilógia. Sok hozzáfűznivalóm nincs, talán csak annyi, hogy: éppen itt lenne az ideje.

 

Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?

Minden évben annyi tervem van csupán, hogy olvashassak annyit, amennyi csak jól esik. Ha mindenképp szeretném számszerűsíteni, akkor körülbelül 60 könyvet tűztem ki célul.

 

Bármilyen egyéb célkitűzés?

Ha ezt célkitűzésnek lehet mondani, akkor idén részt veszek végig a Könyvfesztiválon, jó lenne eljutni a Könyvhétre is, de az kissé még bizonytalan. A bloggal kapcsolatban nemes egyszerűséggel csak írni, írni és még többet írni: értékeléseket, interjúkat, cikkeket, mindent, amivel szórakoztathatlak titeket.

 

 

Nektek vannak terveitek 2020-ra vonatkozóan?  Ha van kedvetek, töltsétek ki ti is a fenti kérdéssort, és osszátok meg velem hozzászólásban a válaszaitokat!

 

Köszönöm, hogy olvastál!

Kapusi-Farmosi Dóra

 

A következő módokon veheted fel velem a kapcsolatot:

E-mail: dora.farmosi@gmail.com

Facebook oldal: https://www.facebook.com/csakegypercre/

Instagram: https://www.instagram.com/csakegypercre

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegypercre.blog.hu/api/trackback/id/tr3615418362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása