Ülj le mellém

2017 legjobb könyves élményei

Top 5 szerda

2017. december 21. - farmosidora

top5.JPG

Ez az év nagyon erős volt könyves téren, hiszen több új műfaj és író irányába is nyitottam. Talán ezért is volt egy kiemelkedőnek jó lendülete, jóformán még be sem fejeztem az egyik könyvet, de már nyúltam is a következőrét. Egy szó, mint száz, dúskáltam a jobbnál jobb művekben. Az idei olvasmánylistámon helyet kapott fantasy, sci-fi, szépirodalom, thriller, krimi, romantikus, történelmi, disztópia, és életrajzi olvasmány is.

A különböző műfajú olvasmányokat pedig minden esetben hihetetlenül nehéz összehasonlítani, ám most mégis erre teszek kísérletet. Megpróbáltam ugyan egy sorrendet felállítani, de többször majdnem megfejeltem a billentyűzetet, és folyamatosan toszigáltam egyik könyvet a másik elé, így kénytelen vagyok kijelenteni, hogy a könyvek alábbi sorrendje percről percre változhat nálam, de a posztot már nem módosítom többször. Jöjjön tehát az elmúlt év TOP 5 legjobb könyves élménye

 

5. Samuel Bjørk: Magányos utazó

Ez a könyv vezetett vissza a skandináv krimik világába, annyira izgalmas, és sodró volt, hogy szinte hozzátapadt a kezemhez, s a második rész olvasása sem váratott sokat magára. Samuel Bjørk két olyan főszereplőt alkotott, akiket minden hibájuk ellenére nagyon könnyű megszeretni, Munch és Mia remekül működnek együtt a nyomozás során, s a köztük lévő barátság is jól megírt kapocs. Tetszett, hogy északi barátainkhoz méltóan nem finomkodik, és az ember egyáltalán nem érzi úgy, hogy biztonságban vannak a szereplők.

Olvasás időpontja: 2017. július 29., 14:552017. július 30., 15:33

Már van mobilinternet, meg autót is tudunk repíteni a Marsra, de lelkileg és érzelmileg még mindig a középkorban vagyunk.

samuel_bjork.jpg

 

4. Susan Kay: A fantom

Kezdjük azzal, hogy ezt a könyvet marha nehéz volt beszerezni. Több antikváriumban is próbálkoztam, könyvesboltokban is mindig ránéztem, hogy megvan-e, de éveken át nem jártam szerencsével. És akkor egyszer csak ott volt előttem egy régiségvásár alkalmával. Már magam sem tudom, hogy miért kerestem ilyen megszállottan, hiszen csak a fülszöveget olvastam, még véleményeket sem böngésztem róla, egyszerűen csak megfogott.. Kijelenthetem, hogy minden egyes oldala megérte a várakozást. Mint rájöttem, az Operaház fantomjának előzménykötetét tartottam a kezemben, ami fantasztikusan van megírva. Rengeteg fájdalom, csalódás pereg a lapokról, szívbemarkolóan közelinek éreztem, s millió meg egy érzelmet váltott ki belőlem. Dühös voltam, és elkeseredett, fellélegezni nem nagyon volt idő. Egy meggyötört férfi élettörténete ez, olvasás mellé pedig melegen ajánlom a Nightwish "The Phantom Of The Opera" feldolgozását.

Olvasás időpontja:2017. június 18., 08:222017. június 21., 21:36

Akkora szíve volt,hogy abba az egész világ belefért volna…

susan_kay.png

 

3. Gárdonyi Géza: Ida regénye

Az egyik legszebb magyar szerelmi történet, amit valaha is olvastam. Tudom, hogy ezzel magasra teszem a könyvvel szembeni elvárásokat, de akkor is így érzek. Az angoloknak van egy Jane Austen-juk, nekünk meg bizony van egy Gárdonyink, és jó lenne, ha ezt egyre több ember felismerné. Tessék elővenni a magyar szépirodalmat, mert nem hogy szép, de bizony gyönyörű is tud lenni. Örömmel töltött el, hogy végre egy olyan nőalakot látok a klasszikus magyar irodalomban, aki szerethető tud lenni. Igen, eleinte elég elveszett, de szóljon mentségéül, hogy nem ismerte a világi életet, s csupán csacska ábrándokat dédelgetett arról, hogy milyen is lehet az. Ez a regény karon fogott, s tovább vezetett azon az ösvényen, ami azt mutatja, az Egri csillagok-on kívül is van Gárdonyi.

Olvasás időpontja: 2017. február 1., 06:582017. február 3., 19:05

Mindent lehet mellékesen, csak művészetet nem. Vagy teljes lélekkel, vagy sehogy.

gardonyi.png

2. V. E. Schwab: Egy sötétebb mágia

Ezzel a sorozatindító regénnyel kapcsolatban még most is nehéz megszólalni, hiszen egy olyan fantasy történetet kaptam, és egy olyan új világra nyitotta meg a kapukat, amiben nagyon jó kóborolni, amiért érdemes harcolni, s amiben érdemes elveszni is akár. Szereplőit mind egy szálig imádtam, Szelina Bard pedig az egyik kedvenc karakteremmé avanzsált. Rájöttem, hogy egyre jobban szeretem azokat a könyveket, ahol az író/írónő a legkisebb lelkiismeret furdalás nélkül öli a szereplőket. Ráadásul V.E.Schwab teszi ezt úgy, hogy azt gondolnánk, mennyire marha egyszerű lehet megírni egy ilyen könyvet. Hiszen annyira könnyed, a szavak csak úgy olvastatják magukat, hogy szinte már fel sem tűnik, hogy újabb húsz oldalt haladtunk. Schwab rajongó lettem, tűkön ülve várom, hogy érkezzen a harmadik rész 2018 tavaszán.

Olvasás időpontja: 2017. november 20., 16:432017. november 22., 06:46

– Nem fogok meghalni – közölte Lina. – Addig nem, amíg nem láttam.
– Micsodát?
A lány vigyora szélesebbé vált.
– Mindent.

schwab.png

1. Böszörményi Gyula: Ambrózy báró esetei
Igen, az egész sorozat!  Mivel minden részét idén olvastam, egyszerűen nem vagyok hajlandó különvenni a részeket, mert nekem így lett kerek egész. Magam sem gondoltam volna, hogy ennyire a szívemhez fog nőni ez a történet, de most hogy véget ért, egyre azon kapom magam, hogy szurkolok azért, hogy legyen mégis több rész a jövőben. Akik ismerik Böszörményi Gyula eme fantasztikus könyvsorozatát, azoknak szerintem nem kell taglalnom, hogy miért ezek a könyvek lettek a legmeghatározóbb olvasmányaim idén, akik viszont nem ismerik, nos, nekik tessék leülni és elolvasni őket!

1.jpg 2.jpg 3.jpg
4.jpg 5.jpg 6.jpg

 

Jövő heti TOP5 téma: 2018 Kívánságlista 

Konkrét könyvcímek nélkül, inkább azt fejtegetve, hogy milyen műfajban, témában szeretnék többet, vagy jobb könyveket olvasni.

 

Köszönöm, hogy olvastál!

Kapusi-Farmosi Dóra

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegypercre.blog.hu/api/trackback/id/tr9913515009

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amik kihozzák belőlem a szószátyárt 2018.01.24. 19:35:52

Az eheti TOP5 szerda témáján sokat gondolkoztam, ugyanis olyan könyvekkel kellett volna érkezni, amik nem tetszettek, de szeretünk róluk beszélni. Az az egy problémám van a dologgal, hogy összesen egyetlen ilyen könyvet találtam az olvasmánylistámon,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása