Ülj le mellém

Szeptemberi zárás

2019. október 02. - farmosidora

Eszméleten pörgős hónapon vagyok túl. Szegény könyveim kicsit talán háttérbe is szorultak, no de ez igazán bocsánatos bűn, ha azt vesszük, hogy boldogan éltem át egy lánybúcsút, egy esküvőt és egy nászutat. Utóbbira természetesen könyvekkel megrakodva érkeztünk. Milánó fantasztikus épületei, a rengeteg információ és a csodás látvány nem sok esélyt hagyott a könyveknek. Természetesen azért olvastunk reptéren, repülőn, erkélyen, tóparton, csak hogy ne hazudtoljuk meg magunkat.

Nézzük, hogy mindezek mellett mire is jutott idő szeptemberben!

_joel_miles_1.png

Magam is meglepődtem, hogy hat könyvet olvastam el a múlt hónapban, a felhozatal pedig most is vegyes: történelem, szépirodalom, science fiction, romantikus. Vannak időszakaim, amikor imádok a műfajok közt kalandozni, mondjuk úgy életem 99 százalékában. Nagyon ritkán tartok maratonokat egy-egy zsáneren belül.

Legjobb könyves élmény:

Egy nagyon kedves Moly-os szerkesztőtársam közbenjárásával, az Egyasszonyról írt könyvajánlóm megtalálta íróját, Péterfy-Novák Évát, aminek kapcsán váltottunk néhány szót online. Nem nagyon akadt versenytársa a hónapban, bár most hogy jobban belegondolok, azért menyasszonyi ruhában olvasni sem volt éppen kutya. Na jó, nem vagyok hajlandó rangsorolni, hiszen utóbbit nem óhajtom megismételni, előbbit pedig csak remélem hogy nem egyedi eset volt. Mintha azt próbálnám kideríteni, hogy a nutellát szeretem jobban, vagy a kutyámat. 

 

Lássuk a múlt havi olvasmányaim listáját:

1976 oldalt faltam fel, legtovább Bizánc széria befejező kötetét olvastam (Pusztai Andrea: A fekete sas - 10 nap), legrövidebb idő alatt pedig egy romantikus levélregénnyel végeztem (Mary Ann Shaffer – Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság - körülbelül 9 óra). Az őszt 50 százalékban magyar írókkal töltöttem, a maradék három könyvből pedig kettő amerikai, egy francia író alkotta. 

  1. Pusztai Andrea: A fekete sas
  2. Gárdonyi Géza: Az öreg tekintetes
  3. Philip K. Dick: Lenn a sivár Földön
  4. Mary Ann Shaffer – Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság
  5. Szabó Magda: Az őz
  6. Maurice Druon: A Vaskirály 

 

Megkezdett olvasmányaim:

Van, ami még előző hónapokból maradt itt, de nem szégyellem bevallani. Álljon itt ösztönzésül! Vége az esküvő szervezésnek, tessék olvasni! Maurice Druon sorozatát eddig imádom, máris rengeteget tanultam a francia történelemről, Carrisi pedig különleges, még Milanóban kezdtem el olvasni, így madárlátta olvasmány, amit a napokban szándékozok is befejezni.

  1. Gárdonyi Géza: Titkosnapló
  2. Czető Bernát László: Mesék a Túloldalról
  3. Ray Bradbury: Októberi vidék
  4. Maurice Druon: A megfojtott királyné
  5. Donato Carrisi: A lelkek ítélőszéke

 

Beszerzett könyveim:

Nagyjából sikerült kordában tartani a vásárlást, néhányat a debreceni raktárvásáron sikerült beszerezni, de természetesen nem maradhattak el az antikváriumos beszerzések sem. Ezekben ráadásul benne vannak a közös/Ádám könyvei is. 

  1. Graham Moore: Az éjszaka fénye
  2. Csáth Géza: Egy elmebeteg nő naplója
  3. Umberto Eco: Bábeli beszélgetés – Minimálnapló
  4. Szerb Antal: A királyné nyaklánca
  5. Gabriel García Márquez: Száz év magány
  6. Péterfy-Novák Éva: Apád előtt ne vetkőzz 
  7. Donato Carrisi: A lelkek ítélőszéke
  8. Bónizs Róbert: A kőfaragó

 

Elkészült blogbejegyzéseim:

Nem vagyok elégedett. Nem a bejegyzések mennyiségéről, inkább eloszlásáról van szó. Az első héten nagyon tevékeny voltam, de utána képtelen voltam menedzselni az időmet. Semmi gond! Októberben megváltom a világot! Ugye?

  1. Augusztusi zárás
  2. Szeptemberi pénztárca sirató (2/2)
  3. Egy anya harcai
  4. Ez lennék, ha lehetnék

 

Köszönöm, hogy olvastál!

Kapusi-Farmosi Dóra

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegypercre.blog.hu/api/trackback/id/tr615187614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása