Ülj le mellém

Augusztusi zárás

2019. szeptember 01. - farmosidora

Véget ért hát a naptári nyár, így gondoltam mi mással kezdhetném a szeptembert, mint azzal, hogy a reggeli kávémat végigborítom a csodálatos, új dohányzóasztalon, ami nyilvánvalóan tele van könyvekkel, jegyzettel, laptoppal, telefonnal és más abszolúte haszontalan kacattal. Nyugi, nyugi! Semminek sem esett baja, egy védőborító sérült meg, azon kívül áldozatok nélkül megúsztam a kávécunamit. 

Elkalandoztam. Arról van szó, hogy szeretném ezentúl a hónapokat lezárni is, nem csak megnyitni a pénztárca siratókkal, így kicsit jobban látom, hogy mire vittem.

_joel_miles.png

Úgy érzem, kezd visszatérni az olvasási láz. Még nem az igazi, de már az is teljesítmény, hogy öt könyvet tudtam befejezni augusztusban. Elsősorban Gárdonyi mániám burjánzott tovább, de nem hagytam ki egy jó krimit, egy történelmit, illetve egy igazán megrázó, arcul csapó igaz történetet sem.

 

Lássuk a múlt havi olvasmányaim listáját:

Ha hinni lehet a Molynak, ez összesen 1850  oldal, szép kerek szám. A lenti listából képtelen vagyok kedvencet választani, mindegyik könyv más okból volt fantasztikus. A legtovább az Ábel és Eszter olvastam (19 napig), a leggyorsabban pedig az Egyasszony csúszott le, ehhez elég volt fél nap. Az írók nemzetiségének aránya nagyon magyarosra sikerült az államalapítás hónapjában, 80%-ban magyarokat olvastam, az egy szem svéddel szemben.

  1. Niklas Natt och Dag: 1793
  2. Pusztai Andrea: A zöld szemű kígyó
  3. Gárdonyi Géza: Ábel és Eszter
  4. Gárdonyi Géza: Aggyisten, Biri
  5. Péterfy-Novák Éva: Egyasszony

 

Megkezdett olvasmányaim:

Kicsit talán túltoltam az aktuálisan futó olvasmányokat, de csak egy regény van köztük, a másik három novellás, vagy a Titkosnapló esetében olyan, amit kimondottan hosszú távon szeretnék olvasni és élvezni.

  1. Pusztai Andrea: A fekete sas
  2. Gárdonyi Géza: Titkosnapló
  3. Czető Bernát László: Mesék a Túloldalról
  4. Ray Bradbury: Októberi vidék

 

Beszerzett könyveim:

Ha valahol elszaladt a paci, az a beszerzett könyvek esetében teljesen helytálló. Csak azokat merem leírni, amelyek kimondottan az én polcomra érkeztek, Ádámét most békén hagyom. Ezek közül volt néhány, amit ajándékba kaptam, másik felét giga akciókkal sikerült megszerezni....igen, pontosan: mentegetem magam.

  1. Gárdonyi Géza: Az én falum (véletlenül kétszer is, egyet egyenesen Egerből hoztunk egy antikváriumból, a másik szép Dante kiadást ajándékba kaptam Ádámtól)
  2. Gárdonyi Géza: Titkosnapló
  3. Gárdonyi Géza: Aggyisten, Biri
  4. Gárdonyi Géza: Az öreg tekintetes
  5. Gárdonyi Géza: Annuska
  6. Gárdonyi Géza: Szegény ember jó órája I-II. 
  7. Gárdonyi Géza: Tükörképeim
  8. Gárdonyi Géza: Kék pille
  9. Z. Szalai Sándor: Gárdonyi Géza 
  10. Péterfy-Novák Éva: Egyasszony
  11. Mary Ann Shaffer – Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság 
  12. Amy Plum: Álomcsapd
  13. J. R. dos Santos: A lótusz virágai

 

Elkészült blogbejegyzéseim:

És, hogy a blogom se árválkodjon, itt a bejegyzések listája, amit sikerült kitermelni augusztusban:

  1. Augusztusi pénztárca sirató 
  2. Az író esete az első számú rajongóval
  3. Irány a mocsokban dagonyázó 18. századi Stockholm
  4. És te mit rejtegetsz?
  5. Szürke hétköznap? Hát az meg mi?
  6. Szeptemberi pénztárca sirató (1/2)

 

 

Köszönöm, hogy olvastál!

Kapusi-Farmosi Dóra

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegypercre.blog.hu/api/trackback/id/tr9915034640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Itt és most 2019.09.01. 18:19:47

Lassan kedvet kapok újra az olvasáshoz! :) Hihetetlen, hogy mennyire nem vagyok kitartó mostanában a könyvolvasásban, főleg, ha elnézem a bejegyzéseidet! ;) A titkosnapló nagyon felkeltette az érdeklődésemet! :) Egyenlőre sorakoznak még itthon is a kiolvasatlan jobbnál jobb könyvek! :(

farmosidora 2019.09.01. 21:19:57

@Itt és most: Annak csak örülök, ha újra kedvet kapsz. Nem mindig egyszerű kimászni a hullámvölgyből. A titkosnapló érdekes, bár könnyen lehet, hogy inkább annak, aki tényleg imádja Gárdonyit, ha beleolvasol, rájössz, miért mondom ezt. Milyen könyvek várnak olvasásra? :)

Itt és most 2019.09.04. 10:04:00

Akkor mindenképpen beleolvasok először a Gárdonyiba. :D Amióta a kisfiam megszületett (tavaly június), előnyben részesítem a rövidebb, könnyebben olvasható könyveket, mert estére már nagyon fáradt vagyok, napközben meg zéró esély olvasásra. De az elmúlt 5-6 hónapban sokat javult a helyzet. Sajnos sokszor még egy jó könyvet is félbehagyva viszek vissza a könyvtárba. De ami most az ablakpárkányomon pihen és olvasásra vár: Böjte Csaba: A virág a Fény felé hajlik; Nagy Ádám (és 9 másik író) Nevelj Jedit! A képzelet pedagógiája (ebből már olvastam el részeket; Pamela Druckerman: Nem harap a spenót (Gyereknevelés francia módra) - nagyon tetszik, de amióta az orvosi rendelőben várakozásom 3- 4 órája alatt elolvastam az egyharmadát, félbe maradt :( ; Mark Twain: Aranykor (nagyon tetszik)- mégis félbe hagytam. Keith Sherwood: A karmikus terhek energetikai hatásai. Ebből kettő a könyvtári, azokkal kéne praktikusan végeznem,. :D mert hamarosan vissza kell vinnem őket. Már néhány hosszabításon is túl vagyok.

farmosidora 2019.09.09. 08:07:53

@Itt és most: Nagyon nem lehet egyszerű gyyerkőc mellett olvasni, de bízom benne, hogy megoldod :)
Amiket soroltál mind nagyon érdekesen hangzik egyébként. Mark Twainnel én csak egyszer próbálkoztam, sajnos nem nagyon fogott meg. Lehet, hogy újra kellene próbálnom?

Itt és most 2019.09.09. 11:15:18

@farmosidora: Apukám rengeteg szépirodalmi művet olvasott és "orrvérzésig" azt hallgattam gyerekkoromban, hogy hogyan unatkozhatok?! Hiszen ott az a sok könyv a polcon és ő már ennyi idősen kétszer kiolvasta az összeset. Persze tévét szívesebben néztem.:D. Főleg olyan könyveket olvastam, ami érdekelt, és most értem meg bizonyos szépirodalmi művekre. Ennek a témája ragadott meg, amikor elolvastam a tartalmát, úgy éreztem, hogy lehet a mai világtól se áll ez annyira távol. ;) A könyv tartalma: Az aranykor, amelyben Mark Twain regénye lejátszódik, Amerika gazdasági fejlődésének az a korszaka, amikor a gyéren lakott keleti területeket megnyitották, új vasutak épültek, új városok, bányák, ipartelepek nőttek gombamódra és minden, amihez a spekuláció nyúlt, arannyá változott. Ám Mark Twain a mélyébe néz e korszak eseményeinek és embereinek. Meglátja, hogy a csillogó káprázat mennyi csalást, erkölcstelenséget, kegyetlenséget rejteget. Mark Twain gunyorosan emlegeti az aranykort, valójában talmi aranyra gondol.
A könyv a múltat megelevenítő pompás korrajzon kívül érdekfeszítő regény is. Hőse egy tüneményes szépségű vidéki lány, aki korrupt politikusok kezén Washington koronázatlan királynője lesz, de drága árat fizet rövid tündökléséért.- Nem véletlenül modják, hogy a történelem ismétli önmagát. Ez most nekem tetszik, és az egyik őszi bakacslistás pontom, hogy kiolvasom. Jelenleg a 96. oldalnál tartok a 492-ből. :) De érdekesnek tartom, eddig tetszik a könyv. :)

farmosidora 2019.09.13. 15:44:20

@Itt és most: hmmm tényleg nagyon jól hangzik :) :)
süti beállítások módosítása